vrijdag 12 juli 2019

De eerste dagen

Vertrektijd 10.25. Dat betekende vroeg thuis weg. Ook wel stress. Want waar moet je allemaal aan denken als je je huis 3 weken "onbeheerd" achter laat. Dat is zo lang geleden voor ons. Of Ries zijn ouders zaten bij ons in huis of 1 van de kinderen bleef thuis. Dus na wat gestress en een autorit met file en een auto die tegen onze achterkant aan reed (gelukkig geen schade) kwamen we op Schiphol aan bij terminal 3. Inchecken bij terminal 1a. Nou...dat werd lopen. Ondertussen op het bord gekeken welke incheckbalie. Ja hoor, in het rood. Vertraging dus. Ongeveer een half uur. We checkten in en wachtten bij de gate. Rond 11 uur konden we boarden. Toen we allemaal zaten kwam de captain aan het woord. Doordat ze het tijdsslot niet gehaald hadden moesten we nu een uur wachten. Pfff...een uur. En we hadden al vertraging. Als we nu onze overstap maar haalden. Het was loeiheet aan boord maar gelukkig werd er water uitgedeeld. Je hoorde mensen zuchten en steunen. Zij zouden nu sowieso hun aansluiting niet halen. Gelukkig kregen "we" na 40 minuten het sein dat we konden vertekken. Voor ons gunstig. En inderdaad, we kwamen op tijd aan op Warschau. Snel vliegtuig uit en op zoek naar de gate. Vervolgens eerst door de paspoort controle. We kozen de zelfscan. Bij iedereen ging het goed behalve bij mij. Mijn apparaat haperde en het duurde maar en het duurde maar. Ik kon ook niet dat hokje meer uit want ik was al door het eerste poortje gegaan. Mannetje aangesproken dat achter mijn poortje stond. Hij zei dat ik geduld moest hebben. Gezegd dat ik er al 5 minuten stond en dat ik nu ongeveer moet boarden. Uiteindelijk ging mijn poortje open en konden we verder. Juiste gate was snel gevonden. Daar nog ongeveer 10 minuten zitten wachten en toen konden we al instappen. We hadden mooie zitplaatsen. Net achter de businessclass. Dus we hadden genoeg beenruimte. De vlucht ging vlot en we kwamen ruim op tijd in Tokio aan. Ons avontuur kon beginnen. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten