woensdag 24 juli 2019

Miyajima

Vandaag beginnen we weer rustig aan. Job is nog steeds niet lekker. Het plan vandaag is om de ferry te nemen naar Miyajima, een klein eilandje waar een torii in het water staat. Bij eb kun je er naar toe lopen. Maar het is vandaag rond 8 uur en rond 20 uur eb, dus maakt het niet uit hoe laat we er zijn. We ontbijten op ons gemak en we vertrekken rond 10.30. We gaan eerst met de loopbus naar het station. Van daar gaan we met de trein naar de veerboot. De bushalte is snel gevonden en we hoeven maar even te wachten. Op het station volgen we de borden. Job en ik blijven nog even bovenaan de roltrap staan. Job wil een filmpje maken van de roltrap. Als we beneden komen staan Lotte en Ries al bij de trein te wachten om in te stappen. Moeten we deze hebben? Jahaaaa, deze moeten we hebben. We gaan snel zitten en de trein rijdt weg. Bij de eerste stop kijkt Ries me vragend aan. Ik vraag wat er is en hij zegt dat deze halte niet op het lijstje staat. We wachten tot we stoppen bij de volgende halte. Ook deze staat niet op het lijstje en we besluiten uit te stappen. Er blijken 2 lijnen te zijn en we hebben de verkeerde genomen. Op het perron ontstaat er wat verwarring als we de juiste trein op een ander perron zien aankomen. Wat moeten we nu? Nadat de 2e goede trein op het andere perron aankomt besluiten we om naar dat perron te gaan. Het blijkt dat daar de juiste trein vandaan gaat en hoeven we dus niet eerst terug naar het station van Hiroshima. De trein komt al snel en een half uur later stappen we uit op het stationnetje vlakbij de ferry. We gaan eerst naar de 7eleven. Job voelt zich niet goed en wil graag wat eten. Hij heeft geen idee wat. Hij heeft geen trek meer in rijst, dat is hij zat. Hij wil weer gewoon eten van thuis. Uiteindelijk koopt hij toch een rijsthapje en een banaan. Ook wij rijsthapjes, sandwiches en bananen. We lopen richting de ferry en we staan mooi vooraan. De ferry komt er al aan en we gaan aan boord. We gaan aan de rechterkant zitten want we varen langs de torii die in het water staat en dan kunnen we hem mooi zien. De overtocht duurt ongeveer 10 minuten. We grappen nog dat we de torii gezien hebben en dat we wel aan boord kunnen blijven. Maar Ries wil toch even naar het hoekje lopen zodat we dichter bij de torii zijn. Lotte en Job hebben geen zin om mee te lopen en gaan in de schaduw zitten. Op het eiland schijnen hertjes los rond te lopen en inderdaad, we zien al snel de eerste hertjes. Ries en ik lopen naar het hoekje en onderweg komen we nog veel meer hertjes tegen. We verbazen ons over het vuil dat in het water ligt. Zo'n schoon land en dan toch zoveel troep in het water. We maken wat mooie foto's van de torii en we merken op dat hij van dichtbij toch lelijk is. Hij is toe aan een verfbeurt. We lopen door het winkelstraatje weer terug. We zien alleen Job zitten en vragen waar Lotte is. Zij is in de vertekhal gaan zitten. Ze was gebeten door mieren en had er geen zin meer in. Ik liep naar haar toe en het eerste dat ze zei was dat ik geen banaan meer had. Ik keek haar niet begrijpend aan. Ze legde uit dat er een hertje naar hun toe kwam en een duik in de tas nam en de banaan te pakken had. Voordeel was volgens Lotte dat ze nu wel van heel dichtbij het hert op de foto had gezet 😂😂.
We gingen weer in de rij voor de ferry, voeren binnen 10 minuten terug en namen de trein weer naar Hiroshima station. Het was stervensdruk in de trein. Gelukkig hadden Lotte en Job een zitplek. Ik later ook. Op het station aangekomen liepen we naar de bussen. Onderweg kwamen we langs een deense broodzaak en daar zag Job het brood dat hij graag wilde. Hij kocht het hele brood en zei dat hij dat als avondeten zou nemen. Nu nog ham halen. Onderweg naar de homestay nog ham gehaald voor hem. In de homestay even relaxt. Ik ben begonnen aan mijn nieuwe boek😊.
Rond zessen gingen Ries, Lotte en ik eten en het zaakje waar we de eerste avond ook gegeten hebben hier in Hiroshima. Ries en ik namen beef. Lotte nam kip. We hebben heerlijk gegeten. Wel miste ik alweer groenten. We eten echt iedere avond lekker, maar de 2 ons groenten halen we bij lange na. En dat merk je wel na ruim 2 weken. Na het eten zijn we ontbijt gaan halen en weer terug gegaan naar de homestay. Daar hebben Lotte en ik een spelletje zitten doen. Ries en Job hebben gechild. Nu lekker naar bed. Morgen vroeg uit de veren. We proberen de bus van 8.19 te halen. We gaan morgen weer terug naar Tokio.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten